Copywriter verzus redaktor
Redaktor nemusí pracovať len v novinách
Ak sa vám slovíčko „redaktor“ spája automaticky s televíznymi novinami alebo tlačou, nie je to úplne správna definícia. Redaktor môže prispievať taktiež len výhradne do online e magazínov a novín. Hlavným rozdielom medzi redaktorom a copywriterom je, že redaktor si všetky informácie, ktoré takpovediac vypustí do sveta, musí zohnať sám, musí si ich overiť a nikdy nie vydávať za svoje. To však neznamená, že copywriter nemusí pri svojej práci dodržiavať žiadne pravidlá. Musí, no pre neho je skôr dôležité to, aby bol text originálny, teda neobsahoval žiadne skopírované časti z iných textov. Pre neho zároveň nie je až tak podstatné, aby obvolával hovorcov a požadoval od nich stanoviská. To robí redaktor.
Copywriter tvorí texty
Prácou copywritera nie je ani tak to, aby vytváral umelecké diela a prezentoval sám seba. Keď tvoríte texty na objednávku ako copywriter, pod článkom sa väčšinou nebude nachádzať vaše meno. Prečo? pretože ste copywriter, ktorý vlastne netvorí články, ale texty podľa zadania. Vašou hlavnou úlohou je naplniť web alebo iné mesto obsahom. Ak sa chcete prezentovať a vybudovať svoju kariéru na tom, ako super píšete a ako super viete odhaľovať kauzy, buďte radšej redaktorom.
Ako to teda je?
Toto sú asi najzákladnejšie rozdiely medzi prácou copywritera a redaktora. Samozrejme, nie je to nikde uzákonené, takže tieto dve povolania sa mnohokrát pletú. Pýtate sa, načo sú vám teda tieto informácie? Minimálne na to, aby ste vedeli splniť požiadavky svojich klientov. Ak niekto hľadá redaktora, bude mať na vás automaticky iné požiadavky, ako keby hľadal copywritera.